Dieta dukana – z czym to się je?

Diety to temat rzeka. Jednak znalezienie skutecznej i zdrowej dla organizmu diety nie jest już wcale tak prostą sprawą, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że prawie nie do wykonania. 

Jedną z mniej znanych propozycji jest dieta doktora Dukana, która zdecydowanie zasługuje na uwagę szerszej ilości ludzi. Na czym ona polega?

Przede wszystkim na samym początku należy zaznaczyć, że jej stosowanie ma na celu zarówno znaczne schudnięcie, jak i zapobieżenie efektowi yo-yo. Co ciekawe, zgodnie z tą teorią, opisaną w książce „Nie potrafię schudnąć” nie jest ważne jakie produkty spożywamy, ale jak jemy. Dlatego nie polega ona na wyeliminowaniu niektórych produktów z codziennego jadłospisu, a czymś zupełnie odmiennym. Dlatego potrawy bogate w białko, smaczne i lubiane zgodnie z recepturą Pierre’a Dukana w trakcie stosowania tej diety cały czas mogą być jedzone. 

Cały proces podzielony jest na cztery fazy:

– w pierwszej z nich przystępujemy do natarcia jedząc co chcemy i ile chcemy bez zwracania uwagi na kalorie czy skład. Jedyne na co należy zwracać uwagę to to, by się nie przejadać, a jedynie nasycać głód. Spożywamy produkty bogate w białko: nabiał, ryby, mięso. 

– faza naprzemienna: konieczne jest tutaj rozplanowanie kiedy będziemy jeść produkty wysokobiałkowe, ale wprowadzamy także dni, gdy do białek dodajemy warzywa. Dni są przez nas planowane naprzemiennie aż do uzyskania chcianej przez nas masy ciała

– faza utrwalania wagi: wracamy do normalnej, urozmaiconej. Do jednego kilograma straconej wagi dostosowujemy dziesięć dni przebywania na bardziej zróżnicowanej diecie

– etap stabilizacji to ostatnia faza, gdy raz w tygodniu do końca życia spożywamy przede wszystkim produkty bogate w proteiny. W ten sposób wysyłamy ciału jasny sygnał: dbamy o nie i jesteśmy świadomi korzystnych zmian, jakie zaszły w naszym życiu. Książka Pierre’a Dukana poza szczegółowym opisem diety zawiera niezliczoną ilość ciekawych przepisów, które można stosować w trakcie diety. 

Dodaj komentarz